Przejdź do stopki

                                                   

Aktualności » KARPATING – marka lokalna

Treść

25 lutego 2019r. w Gorlicach odbyła się pierwsza prezentacja znaku słowno-graficznego KARPATING – marki lokalnej, budowanej wspólnie z szerokim gronem lokalnych partnerów przez Stowarzyszenie LGD Beskid Gorlicki. Proces konsultacji związany z tworzeniem marki lokalnej prowadziła we współpracy z LGD Beskid Gorlicki Fundacja Miejsc i Ludzi Aktywnych (w ramach Projektu Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej), a twórcą systemu wizualizacji jest Dom Marki Max von Jastrov. Spotkania, warsztaty, ankieta przeprowadzona wśród mieszkańców Ziemi Gorlickiej, wywiady z przedsiębiorcami - pozwoliły znaleźć najważniejsze atuty regionu oraz wspólny mianownik w marketingu miejsca. Wysowa, Biecz, Magura to zdaniem mieszkańców wizytówki regionu. Natura, krajobraz, architektura drewniana i różnorodność kulturowa to powody do dumy.  Ewa Wachowicz, Andrzej Stasiuk, Darek Bohatkiewicz, Łukasz Dyczko to osoby, które mieszkańcy postrzegają jako Ambasadorów regionu. KARPATING to energia środka polskich Karpat, źródło zdrowotnych wód, światła z czarnego złota. To karpacka miejscówka wabiąca smakiem rydza, zapachem niedźwiedziego czosnku i cerkiewnego kadzidła. KARPATING w rytm klockowej koronki i hejnału z gorlickiej wieży zaprasza w Gorlickie, niosąc nowinę o markowych produktach.

25 lutego 2019r. podczas spotkania Zarządu LGD, Starosty, Wójtów i Burmistrzów z całego Powiatu, Olga Gałek z Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych i Artur Gnat z Firmy Dom Marki Max von Jastrov zaprezentowali koncepcję, sposób zarządzania marką w I etapie jej funkcjonowania oraz wstępną wizualizację. Marka lokalna KARPATING wyróżni wyjątkowe, wysokiej jakości produkty związane z regionem Ziemi Gorlickiej. – mówi Magdalena Czech, Dyrektor Biura LGD Beskid Gorlicki – Znak stosowany będzie dla oznaczania produktów związanych z naszym regionem, wytwarzanych i dostępnych na lokalnym rynku. Oferta pod marką KARPATING  pozwoli wpisać Ziemię Gorlicką na mapę miejsc, do których warto zawitać”.

W najbliższym czasie odbędą się kolejne spotkania prezentujące markę, zapraszające do udziału w Programie Marka Lokalna KARPATING przedsiębiorców – gestorów turystycznych, biur podróży, rękodzielników i innych producentów z Ziemi Gorlickiej. Wzorem Tyrolu, Doliny Karpia zadbamy o wspólną promocję produktów i wydarzeń z całego Powiatu – mówi Stanisław Kaszyk, Wice-Starosta Powiatu Gorlickiego, Prezes LGD Beskid Gorlicki – Mamy na swym terenie 2 uzdrowiska, 5 obiektów wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, zalew Klimkówka i Magurski Park Narodowy na wyciągnięcie ręki. KARPATING pozwoli w czytelny sposób to zakomunikować”. Komu w Gorlickie temu KARPATING!